Omgaan met onze medewerkers, bedrijfscultuur en visie op HR. Het is geen rocket science maar het is voor ons zó belangrijk, dat het een deel van ons DNA is. Ieder van ons werkt dagelijks mee om de unieke bedrijfscultuur in stand te houden. De medewerkers maken het bedrijf en daar zijn we trots op! Onze visie op HR is tot in de puntjes doorgevoerd: één persoon (Britt) op HR voor ruim 400 medewerkers in binnen- & buitenland, alle processen rondom HR zijn geautomatiseerd en dán komt er tijd vrij. Kostbare tijd. En die investeren we in onze medewerkers. 2017 was voor ons het jaar om onze visie op HR te benoemen en naar buiten te brengen, zodat we niet alleen roepen tegen onze klanten dat ze door automatisering tijd hebben voor andere werkzaamheden, maar ook laten zien welke werkzaamheden dit dan zijn!

Visie op HRM

Na medewerkers zijn klanten onze belangrijkste partner. In precies die volgorde. Want we zijn ervan overtuigd dat als je je medewerkers veel liefde en aandacht geeft, dit een positieve weerslag op de klant heeft. Met alle AFAS-collega’s werken we daarom dagelijks aan een open en inspirerende werkomgeving. Collega’s moeten zichzelf kunnen zijn en zich gedurende hun loopbaan bij AFAS kunnen blijven ontwikkelen. Verantwoordelijkheden leggen we daar neer waar ze horen; bij de medewerkers zelf. We zijn beducht voor teveel structuur, maar willen wél het beste jongetje van de klas zijn op het gebied van automatiseren van HR-processen. Juist zodat wij ons vanuit HR bezig kunnen houden met het inspireren van medewerkers. Het proces van solliciteren, in dienst melden en afscheid van elkaar nemen, is compleet geautomatiseerd en geborgd in onze software. Dit geeft inzicht en overzicht en zorgt ervoor dat we zoveel mogelijk tijd kunnen investeren in gelukkige medewerkers. Meer weten? Laat je inspireren!

Opleiden van jong talent: de AFAS academy

De AFAS Academy is dé kweekvijver voor nieuw AFAS-talent. Het is de kickstart voor een carrière binnen of later buiten AFAS. Nieuwkomers leren via een programma op maat razendsnel het product en het bedrijf kennen, hebben vanaf de start intensief klantcontact en kunnen onze klanten op maat adviseren en enthousiasmeren. De basis voor verdere groei is daarmee gelegd! In 2017 zijn 72 nieuwe collega’s in dienst gekomen. 46 daarvan hebben als stagiair of minorstudent onderzoek verricht bij AFAS. Benieuwd naar onze vacatures? Ontdek wat we jou te bieden hebben!