Om in de toekomst een leidende positie in de markt vast te houden en efficiënter te kunnen ontwikkelen, werken wij aan de volgende generatie ERP-software. Onze stip op de horizon voor wat betreft productinnovatie: software die je kan definiëren in plaats van programmeren. Onze huidige applicatie voldoet nu nog, maar over enkele jaren is deze niet meer breed ondersteund door het hardwarelandschap. Volledig web- en cloud gebaseerde applicaties zijn de toekomst.

De behoefte aan een nieuw ERP systeem komt voort uit de visie dat er niet meer aan software geprogrammeerd hoeft te worden, maar dat definiëren volstaat. Op basis van deze definities wordt de Profit Next applicatie geheel geautomatiseerd aangemaakt. Dit betekent dat zowel onze consultants als de klant zelf kan definiëren vanuit een standaard. Het resultaat is uitstekende functionaliteit voor de klant en een perfecte gebruikerservaring.

De voordelen van definiëren versus programmeren liggen op het gebied van:

• langere levenscyclus;
  • meer flexibiliteit;
  • minder kostenreductie;
  • kortere time-to-market;
  • betrouwbaarheid van applicatie.

Om ervoor te zorgen dat ons product actueel en goed inzetbaar blijft bij klanten en zich onderscheidt ten opzichte van concurrenten is doorontwikkeling van de programmatuur essentieel. Daarom investeren we nu al in een hele afdeling die zich alleen maar bezighoudt met de architectuur van het ERP-systeem van de toekomst. In 2016 is het team gegroeid naar veertig collega’s die dagelijks bezig zijn met de ontwikkeling van Profit Next.