In navolging van onze OPB-visie willen we graag dat klanten snel zelfstandig met onze software kunnen werken. In tegenstelling tot andere leveranciers, willen we onze klanten niet aan het consultancy-infuus houden, maar zorgen dat ze zo snel mogelijk zelf het roer in handen hebben om de eigen organisatie effectiever en efficiënter te maken. Dat betekent wel dat wij zoveel mogelijk middelen en manieren aanreiken zodat klanten dat ook daadwerkelijk zelf kunnen bereiken.

Intrinsieke motivatie

Dat betekent dat wij ons verplichten om maximale klantfocus in onze organisatie aan te brengen. Die intrinsieke motivatie om klanten te helpen en succesvol te laten zijn is een belangrijk onderdeel van ons DNA. In 2016 is weer een aantal belangrijke stappen gezet en zijn initiatieven ontplooid om klanten de tools in handen te geven om optimaal rendement te halen uit het gebruik van onze software.

Succesbeheer

Er is veel aandacht geweest voor het méér, beter en relevanter informeren van klanten over productupdates en hierom gerelateerde zaken. Daarnaast is er is een speciaal programma opgestart voor de beheerders van de AFAS Software: Succesbeheer. Hierbij zijn de beheerders van de software van AFAS in kaart gebracht en is er een contentplatform met artikelen, tips en trucs, modellen en klantverhalen opgericht (klant.afas.nl/succesbeheer). Bovendien zijn 4 theatersessies voor AFAS beheerders georganiseerd waar meer dan 1000 beheerders geïnspireerd werden en met elkaar in contact konden komen.

Net Promoter Score

AFAS zou AFAS niet zijn om het effect van al deze inspanningen niet op één of andere manier inizchtelijk te maken. Mede als gevolg van deze focus op haar bestaande klantenbase is de Net Promoter Score van AFAS dit jaar gestegen van -7 naar +3 ,waarbij vooral het percentage promotors opviel (21%) Het gemiddelde in de markt voor bedrijfssoftware is een score van -25, met 7% promotors.